lisejanssen.reismee.nl

Eindelijk is het zover!

Hallo allemaal!

Eindelijk is het zover, de reis waar ik zo lang naar uitgekeken heb! Via deze blog kan ik jullie op de hoogte houden van alle leuke en waarschijnlijk ook wel een aantal minder leuke dingen die ik de komende zes weken in Uganda ga beleven. Zoals de meeste weten ga ik hier vrijwilligerswerk doen bij X-SUBA, dit is een basketbal school voor de armste kinderen in Jinja (een klein stadje in Uganda). Het is een groeiende organisatie met lokale en internationale werknemers en vrijwilligers die de kinderen een betere toekomst willen geven door sport, spel en levenslessen. Hiermee worden de kinderen na school van straat gehouden en leren ze bijvoorbeeld wat voor invloed drugs hebben. Mijn taak wordt hier het helpen professionaliseren van de organisatie, wat wil dat nou zeggen? Nou dat ik ga kijken hoe ze de talenten van de werknemers het beste in kunnen zetten zodat er zo efficiënt mogelijk gewerkt wordt. Een hele uitdaging, maar ik heb er ontzettend veel zin in!

Vandaag is de reis dan toch echt begonnen! Na een hele zoektocht in Düsseldorf en het testen van mijn Duitse en Turkse talenknobbel in het vliegtuig (die ik dus overduidelijk niet heb), heb ik dan toch eindelijk Istanbul bereikt, mijn eerste tussenstop. Hier mag ik lekker drie uur wachten op de het volgende vliegtuig naar Uganda. En aangezien ik niets beters te doen heb momenteel, vond ik dit een mooi moment om het eerste bericht te plaatsen.

Ik zal zo veel mogelijk berichten en foto's proberen te plaatsen, maar dat hangt natuurlijk af van de wifi en elektriciteit... Altijd leuk zo'n ontwikkelingsland Nou tot ziens en jullie horen snel van me!

Reacties

Reacties

Lea Janssen

Hoi Lise, wat leuk dat we jou zo kunnen volgen. Goeie reis verder en veel plezier!

Desiree Janssen

Hoi Lise, leuk je eerste bericht te lezen. En je weet wat ze zeggen 'een goed begin is het halve werk' ;-)
Ben benieuwd naar je verhalen, maar ben vooral trots dat je kiest voor deze stage en alleen op pad gaat om zowel ervaring op de doen in een ontwikkelingsland voor je minor, als ook HRM kennis voor je major. Succes en veel plezier. X

Erna Kerkers

Lise heel veel plezier met deze ervaring. En leuk dat we jou kunnen volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo