lisejanssen.reismee.nl

Het weekend

Hallo allemaal,

Eindelijk heb ik weer de tijd en wifi om een nieuw verhaal te kunnen schrijven. We hebben het weekend weer overleefd en kunnen rustig aan weer door met het verbeteren van de organisatie.

Vrijdag ben ik samen met Joel, Iggy en Simon naar Alain geweest. Een vrouw die wiskunde les geeft op een school hier. Hier hebben we de hele middag gezeten en beetje gebuurt met zn alle en heel veel gegeten, want dat is hier heel gebruikelijk. Overal waar je komt krijg je een bord met eten wat voor 3 mensen bestemd is. Dat is dus iedere keer weer onmogelijk om op te krijgen, vooral wanneer je net hebt gegeten. Maar ze bedoelen het goed, dus gewoon naar binnen blijven duwen haha ? Vervolgens zijn we weer naar het speelveld gegaan om een beetje te voetballen met de kindjes hier. ‘S avonds werd ik voorgesteld aan de Rolex, ik moest het proberen want het was echt iets Ugandees. Nou het eerste wat in mij op kwam, huh dat is toch een horloge? Nou op weg naar de markt de hele tijd aan het afvragen wat t dan toch zou zijn. Staan we bij een kraampje waar ze deze maken, is het gewoon een omelet ? Deze werd opgerold met een soort pannenkoek (kan de naam niet onthouden) en dat was ons avondeten. Met zn vieren zijn we naar de stad gereden, maar dan echt op zn Ugandees. Wat houdt dit nou in? Nou dat is gezellig met 3 man op een boda boda (brommertje). Sebastiaan en ik op een brommer en Kenneth en Iggy op een andere brommer. Zat ik dan lekker knus tussen de chauffeur en Sebastiaan in, wat hebben wij gelachen haha. Eenmaal aangekomen in de stad met onze rolex, zaten we op een terrasje te genieten met een Nile Beer. Dat is een biertje gemaakt in deze regio, erg lekker en halve liters voor 75 cent oftewel een winwinsituatie ? Toen we het eten en drinken op hadden zijn we naar een bar gegaan, deze lag aan de Nijl. Het was echt zo mooi! De eigenaar was een Duitser, dus hier heb ik ook nog even mee staan praten. Maar gewoon in het Engels natuurlijk, want ik en Duits neehh geen goede combi...

De volgende dag hadden we een basketbal toernooi georganiseerd met X-Suba. Er werden allerlei wedstrijden gespeeld, niet alleen basketbal, zodat buitenstaanders kennis konden maken met X-Suba. De dag begon met Zumba, nouu het kon niet beter! Zien jullie het al voor je, ik en Ugandese zumba passen? Nee? Ik ook niet ? Sebastiaan en ik wisten niet wat ons overkwam, maar wat hebben we gelachen oioioi. Toen deze dag was afgelopen zijn Sebastiaan en ik bij onze beste vriend in de wijk wezen eten. Het restaurant (container) waar ik het in mn vorige verhaal ookal over had. Vervolgens zijn we met het hele huis wezen stappen. Om te beginnen in een lokaal barretje waar ze emmers met warm bier hadden. Ook dat moest ik weer verplicht proberen, helaas... Het zag er uit als afval van koffie en t was vies bahbah ? Vervolgens zijn we naar een club gegaan waar een verjaardagsfeest was. Twee vrouwen in roze jurkjes met kroontjes op. Niemand wist wat er aan de hand was, want kennelijk was het niet gebruikelijk. Toen bleek om kwart voor 1 dat het een verjaardagsfeestje bleek te zijn. Ook erg logisch om kwart voor 1, denk dat de volgende dag hier wat later begint dan bij ons haha. Dit was een erg gezellige avond, er is weer veel gelachen want we gingen met zn alle de zumbapasjes doen. De Nederlanders tegen de Ugandezen en natuurlijk hadden wij gewonnen ?

Zondag ben ik met Sebastiaan en het voetbalteam naar een strandje gegaan aan het Victoria meer. Niet echt een strandje te noemen, maar dat doet er niet toe. Hier hebben we het hele team meegenomen op een boottochtje, dat hadden ze namelijk nog nooit gedaan en ze werden er zo gelukkig van. Dat was zo leuk om te zien hoe blij die kinderen er van werden. Ik zal een foto toevoegen aan de foto’s dan kunnen jullie het zien! Na een beetje zwemmen en chillen zijn we weer terug gelopen naar het huisje. Hier heb ik met Kenneth nog een potje scrabble gespeeld. Ik weet niet wat het is, maar ze spelen dat hier heel graag. ‘S avonds waren alle coaches uitgenodigd voor een kampvuur. Sebastiaan en ik hadden voor het eten gezorgd, een simpele pasta met rode saus en wat groente want meer hebben ze hier niet. Dus met wat creativiteit in de keuken kwam er toch nog iets eetbaars uit. De hele avond midden op straat rond een kampvuur gezeten met eten en cocktails, ofja de cocktail was meer 99% Ugandese gin en 1% geperst fruit. Weer een gezellig avondje wat eindige met een vol glas drinken over mij heen. Joel bedacht even de bank te slopen toen we er op zaten, dus we vielen er allebei achterover vanaf..

Vanochtend heb ik meegeholpen met een huiswerkklas, dit is speciaal voor kinderen die gesponsord worden om naar school te gaan. Hier heb ik een jongetje het alfabet, cijfers en kleuren geleerd. Erg leuk om een keer te doen! Vervolgens heb ik me voorbereid op de sollicitatiegesprekken voor nieuwe coaches die ik morgen moet gaan voeren. Alle sollicitanten zijn tussen de 15 en 22 jaar, dus dit wordt zeker een uitdaging. Maar het is zeker een leuk en leerzaam vooruitzicht voor morgen!

Mijn backpack is nogsteeds niet terecht. We worden telkens van hot naar her gestuurd met bellen en niemand is te bereiken. Maar we geven niet op! ??

Nu hebben jullie weer een beetje een inzicht gekregen van mijn leventje hier. Ohja en de zon erg leuk, ben alleen zo rood als een kreeft ? Maar ach wat rood is, wordt gewoon weer bruin eh (hopen we dan maar)

Nou tot ziens en geniet van de kou daar! ?


Reacties

Reacties

Desiree Janssen

Hoi Lise, leuk je verhaal te lezen. Zo te zien heb je veel lol gehad. Vooral dat Zomba dansen had ik wel willen zien... toevallig door iemand gefilmd??? Alvast veel succes met de sollicitatiegesprekken maar dat is je wel toevertrouwd. Hopelijk kunnen we deze week nog een (paar) keer genieten van een verhaal.
Succes, and have fun!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo