lisejanssen.reismee.nl

Weekendje weg

Hallo allemaal!

Afgelopen week heb ik de structuur van X-Suba proberen te veranderen in opdracht van Kenneth. Hij vertelde me iedere keer dat het een team was en niet wist hoe hij dit moest verwerken. Dus ik heb het hiërarchische model dat ze hadden geschrapt en omgevormd naar een samenhangend geheel. Hij was heel enthousiast met de uitkomst en wil dat ik het nog verder uit ga werken. Dit was erg fijn om te horen, want machtsverschillen zijn heel gebruikelijk in Uganda.

Voor dit weekend hebben Kenneth, Monica, Sebastiaan en ik een tripje gepland naar de Sipi falls. Vandaag zijn we na een dag lang wachten op de auto die eigenlijk om 11 zou komen maar er uiteindelijk om half 4 was dan toch eindelijk naar de Sipi falls vertrokken. Na een rit van 3,5 uur zijn we in Mbale beland, dit is een stadje gelegen tegen Mount Elgon. Deze berg is de grens tussen Uganda en Kenia. Tijdens deze autorit heb ik volop zitten genieten van het prachtige uitzicht. Wat een mooi land is dit! Eenmaal aangekomen in het hotel hebben we met zn alle zitten genieten van een koud Nile biertje en zijn we vervolgens gaan uiteten bij chicken papa. Dit is een soort KFC, maar dan met iets meer stijl. Je had gewoon een bord en bestek, bediening, noem maar op. Luxe dus ? Aangezien je in Jinja nonstop hetzelfde eet (zn 6 stukken fruit en 8 stukken groenten op een dag), was dit echt ongelofelijk lekker. Ik heb nog nooit zo erg van fastfood genoten ?

Morgen vervolgen we onze tocht naar de Sipi falls, wat ongeveer 2 uur rijden is. Maar met die wegen hier weet je het nooit... Dan kan het zo maar zijn dat er opeens een blokade op de weg staat of er gewoon complete gaten in zitten. In ieder geval mensen die wagenziek zijn, stap vooral nooit in een auto in Uganda! Bij de Sipi falls gaan we een hike maken naar de watervallen en van het plaatsje genieten. Dus tijd om te gaan slapen!

Weltrusten en ik zal snel laten weten hoe het is geweest! Doeidoei! ??

Reacties

Reacties

Yolande

Hoi Lise, prachtig om je blog te lezen. wat me opvalt is je nieuwsgierigheid, je optimisme en je aanpassingsvermogen. Topper. Nu in de rol van inspirator voor de organisatie van X Suba. Daar komen vast nieuwe gezichtspunten uit waar ze weer mee verder kunnen. ook leuk om te lezen dat Sebastiaan en jij en het team elkaar zo goed liggen en veel samen doen. Heel veel liefs aan alle bekenden daar en een hele fijne kerst daar. Dat zal misschien ook weer een avontuur worden. xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo