lisejanssen.reismee.nl

Surprise surprise

Bon tardi!

Na een maand ben ik hier dan weer. Het leven op het eiland is zo rustig dat ik alle tijd heb veel verslagen te sturen Was het maar zo feest, elke week druk met stage en in de weekenden ook van hot naar her. Maar hieronder zal ik een uitgebreid verslag doen met verschillende verrassingen

Om te beginnen heb ik goed nieuws, mijn stage heeft eindelijk meer diepgang gekregen!! De secretariële taken zijn aan de kant geschoven (bedankt nieuwe medewerker) en hier zijn HR-taken voor in de plaats gekomen. Zo ben ik druk bezig met handboeken maken voor de werknemer, stagiair en trainer. Een hele uitdaging, want de regels en processen zijn niet echt bekend bij Maarten. Dan vraag je hoe zit dit? Krijg je de reactie: "Ja weet ik veel, wat lijkt jou het beste?" Dus wat werknemers straks wel en niet mogen heb ik lekker verzonnen hahah. Nee natuurlijk wel in afstemming met de baas.
Maar dat is nog niet alles, een tijdje geleden moest ik een presentatie geven aan mijn collega's over informeel leren (mijn onderzoeksthema). Maarten (de baas) vond het zo goed dat hij wil dat ik een presentatie ga maken voor klanten en deze uiteindelijk dus ook ga geven om informeel leren te introduceren bij hen. Hiervoor ben ik dus druk op zoek naar extra informatie over het onderwerp. Nu denken jullie waarschijnlijk al van zozo hele verbetering dan de telefoon opnemen. Maar hé er is nog meer. Ik moet namelijk een symposium gaan organiseren over informeel leren! Informeel leren staat nog in de kinderschoenen op het eiland, dus dit moet bekend worden! Ik krijg de leiding over dit symposium en moet uiteindelijk ook zelf gaan spreken over het onderwerp en mijn onderzoeksresultaten. Hier worden allerlei HR-managers en directeuren voor uitgenodigd, dus waahhh wat een kans!! Nou dat was een beetje mijn stage verhaal..

Dan de weekenden, deze bestaan nog steeds uit wit zand, blauw water, palmboompjes en een cocktail in mn hand. Heel vervelend om van te voren te weten hoe je weekend eruit gaat zien Maar er zit nog een verrassing in, bij ons in de straat zit een lokale kroeg waar het elke zaterdagavond karaoke is. En ja ik ben mezelf niet om daar na een avondje Zanzibar geen liedje te gaan zingen. Dus de kennismaking met de karaoke was GE-WEL-DIG! Natuurlijk meteen vrienden maken met de barman/eigenaar (want hij had 3 boten). Dan ook maar meteen de deal gemaakt om gratis te kunnen varen met weinig bbq en veel drank. Klinkt als muziek in de oren toch? Ook maar afgesproken om iedere zaterdag mn zangkunsten te laten horen, tot de microfoon of alle glazen in de bar barsten. Dus afgelopen zaterdag stond ik er weer, samen met demi "Pianoman" te zingen. Nu het moment suprême, kennelijk kon je iets winnen... Opeens werden onze namen omgeroepen en dat we naar voren moesten komen. Dus wij dachten, huh wat is dit nou weer?? Hadden we een fles whiskey gewonnen Whiskey, bahbah... Nou op naar de bar die fles ophalen, maar nee Johnny (de barman) zei dat we hem pas mochten ophalen wanneer we naar huis gingen. Zo jammer, want nu is ie nog steeds dicht. Maar de weekenden blijven dus erg mooi en verhalen opleveren hahah

Dan nu het verdrietige nieuws voor jullie, pak de zakdoekjes er maar bij. Ik blijf een maand langer weg! Van 16 juli t/m 16 augustus ga ik namelijk reizen. Demi en ik kwamen er na 1.5 maand per toeval achter dat we allebei wilde reizen en naar dezelfde landen. Dus na wat uitzoekwerk hebben wij onze reis gepland. We gaan naar Suriname, Cuba en Miami. Bij terugkomst in Curaçao hebben we een dagje om al onze verhalen te vertellen en dan hop hop in het vliegtuig naar Nederland toe. Waar ik natuurlijk een warm welkom verwacht hé, ballonnen, spandoeken, alles Haha nee grapje, dat doe ik jullie (en vooral mezelf) maar niet aan.

Nou dat was weer mijn verhaal. Over 2 uur heb ik lekker weekend, morgen een dagje zeilen en zaterdag tennissen om alle extra kilo's er maar weer af te sporten... Ohnee zeilen is in mijn geval zonnen met een Amstel brightje in mijn hand. Dus dan volgende week maar beginnen met bootcampen, als jullie dus niets meer van mij horen heb ik het sporten niet overleefd. Dan was ik toch echt gemaakt om op het strand te liggen..

Ik hoorde trouwens dat het in Nederland ook zomer begint te worden of was dat maar voor korte duur?
Nah in ieder geval tot snel, de foto's komen ook nog ooit ergens een keertje. Even uitzoeken welke stranden nou het mooiste waren Oke oke ik zal dan nu toch echt stoppen om jullie jaloers te maken. Hopelijk vonden jullie het leuk om mijn verhaal weer te lezen en tot snel! Ayo!

Reacties

Reacties

Desiree

Gelukkig waren we al op de hoogte van je reisplannen. Dus de zakdoekjes waren niet nodig. ?
Maar ik geloof dat je geslaagd bent in het jaloers maken. Ik begin nu toch wel zin te krijgen in ons reisje naar curaçao. Kom maar op met zo'n, zee, stand en vooruit 1 cocktail voor de sfeer ?

saskia

Het is altijd leuk om je verslag te lezen. Goed van je dat zelf je plekje hebt gecreëerd op het werk . Veel succes en plezier de komende maanden .

Erna

Nog veel succes met je stage en dat plezier maken zal je wel lukken. Geniet ervan.

Erna

Nog veel succes met je stage en nog veel plezier met het vakantie houden. Geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo