lisejanssen.reismee.nl

CURACAO

Bon tardi allemaal! (vertaling: goede middag)

Na een drukke maand heb ik eindelijk de tijd gevonden om weer eens even een berichtje te plaatsen en jaaa ik zit hier al een maand

Eigenlijk heb ik niet zo heel veel te vertellen. Want het leven gaat hier vrij constant.

Mijn stage bij Teamwork Curacao is begonnen met secretaresse functie voor het NHA Caribbean gedeelte. Ik moet mails beantwoorden, de telefoon opnemen en als er een klant naar de winkel komt informatie geven. Niet echt dat je zegt, wauw wat HBO-waardig en al helemaal geen HR. Maar gisteren heb ik dan toch echt mijn mond open getrokken en tegen de baas gezegd dat ik hier niet kom om secretaresse te zijn. Hij stond er heel erg open voor en vanaf maandag hoef ik nooit meer de telefoon op te nemen, winning!! Ik mag me namelijk gaan bezig houden met de andere kant van het bedrijf, de bedrijfsopleidingen en trainingen. Er zitten gigantische projecten aan te komen, waarbij ze eigenlijk nog geen idee hebben hoe ze het moeten doen. Want dit bedrijf kent maar 4 medewerkers, vanaf maandag 5 want er komt een nieuwe collega bij. Nu moet ik gaan bedenken wat ik wil gaan doen op het gebied van HR en hoe ik een toegevoegde waarde daarmee kan zijn. Dat waren de enigste twee eisen om een ja als antwoord te krijgen om iets te mogen doen. Dus de komende dagen mag ik flink gaan nadenken, wat o wat wil ik hier doen.

Daarnaast moet ik voor school een onderzoek doen. Ik ga onderzoek doen naar het informeel leren binnen bedrijven op Curaçao en hoe dit uiteindelijk een product kan worden van Teamwork. Maarten (de baas) wil mij hier erg goed in begeleiden en me alle tijd geven om hier een top resultaat neer te kunnen zetten.

Nu hebben jullie een beetje een beeld van wat ik doe op mijn stage en nee het is niet zo'n feest dat je amper stage hoeft te lopen. Gewoon 40 uur in de week.

Dan zal ik ook even een beeld schetsen van het eiland zelf. Om jullie meteen maar even op te vrolijken, elke dag schijnt hier de zon en is het gemiddeld 28 graden Het perfecte weer voor mij dus. Het strand ligt bij mijn huis om de hoek. Ik woon in een studentenhuis met 4 andere meisjes. We delen een patio met twee andere studentenhuizen, bij elkaar opgeteld zijn we met 49 mensen. Erg gezellig dus.

De hele week zijn er feestjes en happy hours, behalve op maandag. Dat is rustdag, die je ook wel nodig hebt. Maar gelukkig ben ik nog niet al mijn verstand verloren en ga ik niet 6/7 dagen per week stappen.

Weekend besteding bestaat uit iedere dag een ander strandje, tot dat we elk strand op Curaçao hebben gezien. De een is nog mooier dan de ander. Het is gewoon precies zoals je altijd ziet op van die mooie plaatjes. Wit zand en blauw water wat zo helder is dat je je tenen nog ziet als je aan het zwemmen bent haha. Er zijn niet alleen stranden waar niks te beleven is. Zo is er een strand waar twee varkens rondlopen, lig je lekker op je bedje in slaap te doezelen. Hoor je opeens geknor naast je oor, nou ik dacht dat mijn hart uit mijn lichaam ontsnapte.
Afgelopen weekend hebben we Playa Piskado bezocht, hier kun je tussen zeeschildpadden zwemmen. Dus met zo'n sexy snorkel de zee in, op zoek naar schildpadden. Zoeken, zoeken, zoeken, en dan ooooh mooie blauwe visjes aan je linkerzijde. Kijk je opeens naar rechts zie je opeens honderden (nee geen grap, echt honderden) vissen op je af zwemmen. Hartaanval nummer 2, een gillende Lise in de zee. De rest kwam niet meer bij van het lachen haha. Maar toen ik het eenmaal had laten bezinken was het toch wel erg mooi om die vissen te zien. En jaaa uiteindelijk zwom er dan toch echt opeens een schildpad naast mij!! Echt geweldig om te zien!

Ik zal proberen een aantal foto's erop te zetten, zodat jullie jaloers worden!

Dan ga ik de laatste 20 minuten van mijn stagedagje maar eens even uitzitten en dan weer genieten van het zonnetje.

Ayo! (vertaling: doei)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo